Gidas ir dažniausiai užduodami klausimai

Klaidų neturi būti, o jei netyčia atsiranda mes jas greitai tvarkome.
Žemiau paruošimo gidas ir galimų klaidų sprendimai.

Paysera POS (virtualios kasos) paruošimas

1. Įgaliojimo priskyrimas i.EKA servise

  1. Turite prisijungti į – https://ieka.vmi.lt sistemą;
  2. Pasirinkti atstovaujamą mokesčių mokėtoją;
  3. i.EKA skiltyje, kairėje meniu pusėje, pasirinkti „Įgaliotos aptarnavimo įmonės”;
  4. Dešinėje pusėje spausti žalią mygtuką „+Įgalioti naują”;
  5. Įvesti į paieškos laukelį UAB „Paysera LT”;
  6. Priskirti norimą galiojimo datą (rekomenduojame ilgesnį laikotarpį, nei keli metai arba nepamiršti galiojimo laiko);
  7. Priskirti dvejas teises „Kvito duomenų peržiūra” ir „Kvito duomenų keitimas”.

2. Verifone terminalo paruošimas darbui

  1. Turite prisijungti prie – https://emea.live.verifone.cloud/
  2. Viršuje dešinėje pusėje prie savo paskyros užvesti žymeklį ir pasirinkti „API raktai” (API keys);
  3. Paspausti dešinėje pusėje mėlyną mygtuką – „Sukurti API raktą” (Creat API key);
  4. Nukopijuoti raktą ir išsisaugoti;
  5. Paspausti ant tik ką sugeneruoto rakto ir nukopijuoti „Naudotojo ID” (User ID) kodą, ir išsaugoti;
  6. API raktą ir Naudotojo ID, turėsite perduoti Paysera vadybininkui;
  7. Arba galite patys atnaujinti Administravimas -> Mokėjimo terminalai -> Vartotojo ID ( User ID, jei keitėsi) ir API raktą (API key);
  8. Ir Administravimas -> Spausdintuvai -> Vartotojo ID ( User ID, jei keitėsi) ir API raktą (API key).

Klaidos ir sprendimo būdai

Verifone nerado serijinio numerio

Perkraukite terminalą, palaikę dešinėje pusėje išjungimo mygtuką 3 sek (T65op/t/c). ir ekrane pasirinkyte perkrauti. Užsikrovus terminalui, leiskite įsijungti visiems jo procesams (45-60sec.)

Transporto sertifikato klaida

Pakartokite veiksmą, kuris sukėlė šią klaidą. Antra sykį turi suveikti. Žinoma klaida, greitu metu bus išspręsta.

POI Temporary Unavailable / IT kolkas nepasiekiamas

Perkraukite terminalą, palaikę dešinėje pusėje išjungimo mygtuką 3 sek (T65op/t/c). ir ekrane pasirinkyte perkrauti. Užsikrovus terminalui, leiskite įsijungti visiems jo procesams (45-60sec.)

Host not found / Verifone servisas neveikia

Šią klaidą pamačius, susisiekti su mumis ir laukti Verifone serviso atsigavimo.

Dažniausiai užduodami klausimai

Kaip su virtualia kasa priimti grynuosius?

Pirkėjui pageidaujant apmokėjimą atlikti grynaisiais, jūs kasos skiltyje, kurią matysite savo kompiuterio ar planšetės naršyklėje, pasirinksite opciją grynais. Kortelių terminalas atspausdins fiskalinę operaciją patvirtinantį kvitą. Kvito atspausdinimas reiškia, kad duomenys apie fiskalinę operaciją akimirksniu pasiekė VMI i.EKA posistemį. Jeigu dėl pasibaigusio popieriaus kvitas nebuvo atspausdintas, galite būti tikri, kad duomenys vis tiek nukeliavo į i.EKA.

Ar tikrai užteks tik mokėjimo kortelių terminalo ir kompiuterio / planšetės?

Taip, tikrai užteks. Mūsų sprendimas leidžia valdyti pardavimus naudojant tik mokėjimo kortelių terminalą ir kompiuterį arba planšetę.

 

Štai kaip tai veikia:

 

Prekių asortimento sukūrimas: per kompiuterį arba planšetę prisijungę prie savo pos.paysera.com paskyros, lengvai sukursite prekių / paslaugų asortimentą, nurodysite likučius.

Pardavimas: pirkėjo atsiskaitymo operacijas inicijuosite kompiuterio arba planšetės ekrane. 

Atsiskaitymai ir kvitai: pirkėjui apmokėjus pirkinį, mokėjimo kortelių terminalas, kuris yra pririštas prie jūsų pos.paysera.com paskyros, automatiškai išsiųs kvito duomenis į VMI i.EKA posistemį ir atspausdins fiskalinę operaciją patvirtinantį kvitą.

Likučių sekimas: jūsų paskyroje pos.paysera.com prekių likučiai automatiškai atsinaujins po kiekvieno pardavimo, todėl visada žinosite, kiek prekių turite.

 

Mūsų virtualios kasos sprendimas yra patogus ir paprastas naudoti. Jums nereikės investuoti į brangią kasos įrangą – užteks turimų įrenginių.

Ar norint naudotis jūsų kasa būtina turėti Paysera sąskaitą?

Nebūtina. Atsiskaitymus už pirkinius galite surinkti į sąskaitą ir kitoje finansų įstaigoje.

Ar kasa turi sąsają su kasos stalčiumi gryniesiems?

Integracijos su kasos stalčiumi neturime, todėl mūsų klientai iš pirkėjų priimtus grynuosius pinigus paprastai laiko pinigų stalčiuose (be integracijos), seifuose ar kitose pinigams laikyti skirtose vietose.

Kas įrengia kasą? Ar pristatote kasą į kitus miestus?

Kasa yra virtuali, ją pasieksite per naršyklę. Tai sprendimas be daugybės laidų ir plombų, todėl virtualiai kasai specialaus įrengimo nereikia. Prisijungimo prie savitarnos pos.paysera.com duomenis jums atsiųsime el. paštu, o mokėjimo kortelių terminalą (irgi turintį naršyklę) kartu su specialiu lipduku atpažinimui tiekėjas pristatys per kurjerius tiesiai į jūsų pageidaujamą prekybos tašką. 

Greitai pristatysime ir programėlę, kurią taip pat pasieksite mokėjimo kortelių terminale.

Gavau prisijungimus prie kasos savitarnos bei kortelių terminalą. Ką daryti, kad galėčiau dirbti su kasa?

Norint pradėti dirbti su virtuali kasa, jums tereikės atlikti šiuos žingsnius:

  1. Prisijunkite prie VMI sistemos (https://ieka.vmi.lt/). Čia rasite skiltį, kurioje galėsite tvarkyti savo atsiskaitymo priemones.
  2. Priskirkite Paysera LT kaip atsiskaitymo priemonių (kasos) administratorių. Šis procesas yra greitas ir paprastas, užtruksite vos kelias minutes.

Kai tik atliksite šiuos veiksmus, mes sukursime ir pririšime jūsų kasą prie Paysera POS paskyros ir informuosime jus, kai tik galėsite pradėti dirbti su kasa.

Ar mūsų pirkėjai matys galutinę pirkinio kainą (kainoženklį)?

Taip, kainas klientams galėsite rodyti bet kuriame savo pasirinktame įrenginyje ir naudoti šį įrenginį kaip kainoženklį bei vietą reklamai.

Ar kvito galima nespausdinti?

Šiuo metu, norint išsiųsti kvitą pirkėjui el. paštu, jį pirmiausiai reikia atspausdinti mokėjimo kortelių terminale. Pagal kasų reglamentą, šiuo metu tai privaloma.  

Greitai klientas galės pasirinkti nespausdinti kvito, bet gauti jį el. paštu, arba nuskenuoti kainoženklyje kvito QR kodą ir atsisiųsti kvitą į savo išmanųjį įrenginį.

Ar galima įsigyti tik virtualią kasą be kortelių terminalo arba terminalą be kasos?

Mokėjimo kortelių terminalą be Paysera POS kasos sistemos galite įsigyti tiesiogiai iš terminalų tiekėjų. Tačiau vien tik terminalas neatstos kasos sistemos, kuri privaloma beveik kiekvienam verslui, priimančiam atsiskaitymus kortele.

Šiuo metu Paysera POS kasos sistemai veikti su visais integruotais funkcionalumais reikalingas mokėjimo kortelių terminalas, leidžiantis priimti atsiskaitymus kortelėmis ir grynaisiais bei leidžiantis atspausdinanti fiskalinę operaciją patvirtinantį kvitą. Ateityje ketiname pasiūlyti daugiau alternatyvų – savo atsiskaitymo įrenginius arba technologinių atsiskaitymo sprendimus.

Kodėl atsisakoma dabartinių kasos aparatų? Kodėl reikalinga i.EKA?

Skaitmenizacija paliečia vis daugiau sričių, tarp jų ir kasos pajamų deklaravimą. Skaitmenizuojant kasos pajamų apskaitą, visos Lietuvos įmonės nuo 2025 m. gegužės 1 d. kasos kvitų duomenis automatiškai teiks į VMI posistemį – i.EKA.

Toks pokytis suteikia daug naudos:

  1. Paprastesnė apskaita: nebelieka popierinių kasos žurnalų, visus procesus galima valdyti elektroniniu būdu. Tai palengvina kasos uždarymą dienos pabaigoje ir supaprastina pardavimų valdymą ir apskaitą.
  2. Sąžiningesnė konkurencija: skaitmenizacija padeda užtikrinti, kad visi verslai veiktų sąžiningai ir skaidriai mokėtų mokesčius.
  3. Patogumas pirkėjams: VMI sukūrė galimybę pirkėjui realiu laiku https://kvitas.vmi.lt/ savitarnoje pasitikrinti, ar už paslaugą / prekę sumokėti pinigai yra teisingai apskaityti ir mokesčiai bus sumokėti. Tai suteikia papildomo saugumo ir skaidrumo.

Ankstesni kasų sprendimai neturi galimybės užtikrinti šių privalumų, todėl yra būtinas perėjimas prie inovatyvių sprendimų.

Įmonė nenaudoja grynųjų. Norime dalyvauti mugėje, kurios metu priimsime grynuosius. Ką galite pasiūlyti?

Galite rinktis mokėjimo kortelių terminalą, kuris atspaudins fiskalinę operaciją patvirtinantį kvitą. Duomenys pasieks VMI i.EKA posistemį, taigi atliksite operaciją pagal visus mokesčių deklaravimo reikalavimus. 

Be to, inicijuoti atsiskaitymus bei peržiūrėti ir valdyti visus savo užsakymus galėsite savitarnoje pos.paysera.com.

Kokias integracijas turite su buhalterinėmis programomis?

Šiuo metu turime integracijas su B1, Optimum. Ateityje pasiūlysime ir daugiau integracijų su trečiosiomis šalimis bei atvirą API.

Jeigu virtualią kasą naudosime planšetėje ar kompiuteryje, ar įrenginius reikės užregistruoti?

Pačių įrenginių registruoti nereikės. Paysera POS turi daugybę deklaruotų mobiliųjų įrenginių ir kompiuterių, su kuriais gali veikti mūsų sprendimas. Jums teliks tinklapyje https://ieka.vmi.lt/ priskirti Paysera LT kaip atsiskaitymo priemonių (kasų) administratorių. Tai užtruks vos kelias minutes.

Ar galėsiu kasą naudoti išmaniajame telefone?

Kasos sistemą galite pasiekti iš bet kurio įrenginio, turinčio naršyklę. Taigi, ir per išmanųjį telefoną. Tačiau vartotojo patirtis geresnė virtualia kasa naudojantis mokėjimo kortelių terminale, planšetėje arba kompiuteryje. Ateityje planuojame pasiūlyti galimybę naudotis sistema ir išmaniuosiuose telefonuose.

Ar siūlote prekių skenerius / skaitytuvus?

Mes prekių skenerių neparduodame, tačiau mūsų sprendimas gali būti naudojamas prekių krepšeliui surinkti naudojant jūsų pasirinktą prekių skenerį. Nenorime savo klientų įpareigoti naudoti vieną specializuotą įrangą, todėl paliekame galimybę jums pasirinkti pagal savo poreikius, taip sutaupant pinigų savo verslo vystymui.

Ar jūsų kasos atitinka i.EKA reikalavimus?

Taip, mūsų kasos sistema yra patvirtinta Valstybinėje mokesčių inspekcijoje bei deklaruota (sertifikuota) Lietuvos metrologijos inspekcijos. Sistema jau dabar siunčia fiskalinius duomenis į i.EKA posistemį.

Ar reikia specifinės įrangos?

Ne, užtenka jūsų įrenginio su naršykle (Google Chrome, Microsoft Edge, Safari, Mozilla Firefox ir kt.).

Kokį planą pasirinkti?

Pirmą mėnesį visuomet suteikiame klientui pilną planą, „Viskas įskaičiuota”, kad galėtume geriau suprasti jūsų poreikius ir užtikrinti, jog mūsų sistema atitinka visus jūsų lūkesčius.

Ar gali jūsų kasos aparatas veikti savitarnoje?

Taip.

Ar galėsiu priimti mokėjimus grynaisiais?

Taip, galėsite. Mūsų virtuali kasa veikia ir Verifone kortelių terminale, kuris veikia kaip kvitų spausdintuvas. Todėl pirkėjui atsiskaitant grynaisiais, terminalo ekrane reikia pasirinkti atsiskaitymą grynaisiais, ir terminalas atspausdins kvitą klientui.

Per kiek laiko gausiu pinigus į savo sąskaitą?

Verifone surenka pirkėjų apmokėjimus į savo sąskaitas ir perveda juos klientui kitą darbo dieną. Kiekvieną operaciją galite matyti prisijungę prie Verifone portalo. Kai lėšos pasieks jūsų sąskaitą, visos operacijos bus sujungtos vienoje vietoje.