Dažniausiai užduodami klausimai

1. Kokius žingsnius turiu atlikti jei susidomėjau paslauga?

Norime pateisinti visus jūsų lūkesčius, todėl pirmas žingsnis – aptarti jūsų verslo poreikius ir mūsų galimybes. Susisiekti su mumis galite jums patogiausiu būdu: parašykite mums el. paštu, paskambinkite arba užpildykite trumpą anketą, ir mes patys susisieksime su jumis.

Jei jau tvirtai apsisprendėte pradėti naudotis Paysera POS ar išbandyti demonstracinę versiją, anketos pildyti nereikia – tiesiog susisiekite su mūsų klientų aptarnavimo komanda jums patogiausiu būdu.

Kai patvirtinsite, kad norite naudotis šia paslauga ir išsirinksite jums tinkantį planą, mūsų darbuotojas užfiksuos būtiną jūsų įmonės informaciją:

  1. jūsų vardą ir pavardę;
  2. įmonės pavadinimą;
  3. įmonės kodą (arba asmens kodą, jei vykdote individualią veiklą);
  4. jūsų prekybos taškus ir jų adresus;
  5. PVM mokėtojo kodą;
  6. kontaktinį el. pašto adresą ir telefono numerį (šiuo el. paštu bus siunčiama informacija apie sutarties pakeitimus, paslaugų sutrikimus bei pirmojo prisijungimo prie sistemos duomenys. Svarbu, kad šie laiškai pasiektų įmonės vadovą).

Taip pat nurodykite pasirinktą Paysera POS paslaugų planą – bazinis, standartinis ar išplėstinis (daugiau informacijos https://www.paysera.lt/v2/lt-LT/atsiskaitymai-fizinese-parduotuvese).

2. Kaip susikurti Paysera POS paskyrą?

Nesirūpinkite dėl Paysera POS paskyros kūrimo – tuo pasirūpinsime mes. Jums atsiųsime visą būtiną informaciją bei išsamų praktinį gidą, kuris padės lengvai perprasti Paysera POS virtualios kasos sistemą.

Kitas žingsnis yra priskirti Paysera savo VMI i.EKA posistemyje. Atlikite šiuos veiksmus:

  1. Prisijunkite prie savo VMI paskyros.
  2. Pasirinkite atstovaujamą mokesčių mokėtoją.
  3. i.EKA skiltyje pasirinkite Įgaliotos aptarnavimo įmonės > +Įgalioti naują.
  4. Į paieškos laukelį įveskite UAB Paysera LT.
  5. Pasirinkite galiojimo datą. Svarbu: rekomenduojame užsirašyti šią datą, kad bet kada galėtumėte pasitikrinti.
  6. Pažymėkite, kad priskiriate Kvito duomenų peržiūra ir Kvito duomenų keitimas teises.

Pridėję Paysera savo VMI i.EKA posistemyje, informuokite apie tai mūsų darbuotoją, su kuriuo bendravote, ir mes užbaigsime procesą.

3. Gavau skaitytuvą. Kaip paruošti jį darbui?

Atlikite šiuos veiksmus:

  1. Skaitytuvą įjunkite ir įdėkite krauti (rekomenduojame įkrauti skaitytuvą kiekvienos prekybos dienos pabaigoje – taip jis visuomet bus atsinaujinęs ir naudos paskutinę programinę versiją).

  2. Tuomet prisijunkite prie interneto ryšio. 

  3. Pasirinkite skiltį Nustatymai > Tinklas.

  4. Suveskite jums nurodytą kodą, kurį išsiuntėme el. paštu.

  5. Pasirinkite interneto tinklą ir suveskite jo slaptažodį.

Tai yra visi žingsniai, kuriuos reikia atlikti gavus skaitytuvą. Krepšelio formavimas, užsakymų valdymas bei atsiskaitymai vykdomi Paysera POS paskyros lange, su kuriuo skaitytuvas jau susietas. Skaitytuvas vykdo tik iš kasos sistemos inicijuotas operacijas.

4. Kaip pradėti prekybą?

  1. Įjunkite skaitytuvą ir prijunkite jį prie interneto;
  2. Svetainėje pos.paysera.com sukurkite produktus ar paslaugas, kuriomis prekiausite (detalus aprašymas pateiktas žemiau);
  3. Pasirinkite skiltį Kasa (čia matysite sukurtus produktus) ir spauskite Įdėti į krepšelį;
  4. Pasirinkite mokėjimo būdą;
  5. Priimkite mokėjimą;
  6. Atiduokite klientui skaitytuvu atspausdintą kvitą, įrodantį fiskalinę operaciją.

5. Kaip paruošti prekių sandėlius per Paysera POS?

  1. Prisijunkite prie savo Paysera POS paskyros.
  2. Kairėje esančiame meniu pasirinkite skiltį Administravimas > Sistemos nustatymai.
  3. Pasirinkite Prekių likučių valdymas (Įjungti) > Naudoti sandėlius (Įjungti).
  4. Jei reikia daugiau sandėlių vietų, meniu dalyje pasirinkite Sandėliai ir papildomai pridėkite pavadinimus ir, pagal poreikį, adresus.
  5. Meniu skiltyje spauskite Produktai > Produktų judėjimas ir pasirinkite, į kurį sandėlį norėti pridėti konkrečias prekes.

Jei prekiaujate keliuose fiziniuose prekybos taškuose – kiekvienam galite susikurti atskirą sandėlį ir pasirinkti numatytąjį.

6. Kaip sukurti prekę ar paslaugą per Paysera POS?

  1. Meniu sąraše pasirinkite Produktai > dar kartą Produktai > Sukurti naują.
  2. Įveskite reikiamą informaciją, pasirinkite produkto tipą.
  3. Jei produktui reikės QR kodo, spauskite Prekės kodas ir jį sugeneruokite.
  4. Jei norite iškart pradėti produktą pardavinėti, pažymėkite Aktyvus.
  5. Įveskite likusią informaciją ir apačioje nurodykite produkto sukūrimo datą (langelyje Sukurta). Tai jums padės sekti naujai įvestus produktus.
  6. Spauskite Išsaugoti.

7. Kaip sukurti prekių kategoriją per Paysera POS?

  1. Meniu sąraše pasirinkite Produktai > Kategorijos.
  2. Spauskite Sukurti naują ir užpildykite kategorijos informaciją.
  3. Tada pasirinkite produktus, kuriems norite priskirti naujai sukurtą kategoriją.

8. Kaip pritaikyti nuolaidą per Paysera POS?

  1. Meniu sąraše pasirinkite Administravimas > Nuolaidos > Sukurti naują.
  2. Įveskite nuolaidos pavadinimą, kuris bus matomas pirkėjui. Pažymėkite Aktyvi, jei norite, kad nuolaida būtų matoma iškart.
  3. Nustatykite nuolaidos tipą (nuolaida eurais, procentinė nuolaida arba galutinė kaina) ir užpildykite Reikšmės skiltį, kurioje bus nurodoma nuolaidos suma.
  4. Jei reikia, pasirinkite vartotojų / klientų grupes, kurioms bus taikoma nuolaida.
  5. Esant poreikiui, pažymėkite, kad nuolaidą pritaikysite visiems produktams ir visoms kategorijoms arba pasirinkite konkrečius produktus ir kategorijas.
  6. Nustatykite kitus jums reikalingus parametru
 

Jei norite pritaikyti nuolaidą krepšelyje, atlikite šiuos veiksmus:

  1. Spauskite Kasa ir į krepšelį pridėkite konkretų produktą / paslaugą.

  2. Krepšelyje uždėkite varnelę prie produkto, tuomet spustelėkite nuolaidos laukelį ir pasirinkite nuolaidą.

  3. Įveskite nuolaidos sumą arba procentinę dalį, kurią norite pritaikyti.

  4. Patvirtinkite nuolaidą.

 
Jei norite pritaikyti nuolaidą konkrečiam produktui, atlikite šiuos veiksmus:

  1. Spauskite Kasa, tada pasirinkite konkretų produktą.

  2. Įveskite produkto kainą ir kainą su nuolaida.

  3. Spauskite Išsaugoti.

9. Kaip atlikti grąžinimus per Paysera POS?

  1. Meniu sąraše pasirinkite Užsakymai ir paspauskite konkretų užsakymą.
  2. Puslapio apačioje spauskite geltoną mygtuką Inicijuoti grąžinimą.
  3. Grąžinimo užsakyme (automatiškai pateksite į šį užsakymą) patvirtinkite grąžinimą ir pasirinkite būdą, kuriuo norite grąžinti pinigus.
  4. Jei grąžinimą atliksite per kasą, pasirinkite, grąžinti grynais. Tada grąžinimo krepšelyje patvirtinkite grąžinimą ir sistema atspausdins grąžinimo kvitą.

10. Kaip pasitikrinti fiskalines operacijas per Paysera POS?

  1. Kairėje pusėje esančiame meniu pasirinkite skiltį Kasa ir po prekių krepšeliu spauskite Atsiskaitymo priemonė: POS-XXXXX.
  2. Čia galite į kasą įnešti arba išimti grynuosius pinigus arba uždaryti fiskalinę dieną (Z ataskaitos formavimas).
  3. Pasirinkite atitinkamą laikotarpį, kurio pardavimų kvitus ar kortelių operacijų ataskaitas norite patikrinti.
  4. Taip pat lango apačioje galite peržiūrėti visų dienų Z ataskaitas.

Ataskaitoje taip pat galite peržiūrėti bendrą pardavimų sumą, bendrą operacijų mokesčių sumą, grynųjų pinigų likutį, grynųjų pinigų įnešimo / išėmimo operacijas, mokėjimų sumas pagal atsiskaitymo būdus (grynais, kortele, kt.).

Pardavimų ataskaitas galite peržiūrėti sistemoje, jas atsisiųsti kaip .txt rinkmeną arba atsispausdinti.

11. Kur pasitikrinti prekių likučių kiekį sandėlyje per Paysera POS?

  1. Prisijunkite prie savo Paysera POS paskyros.
  2. Spauskite Produktai > dar kartą Produktai > apačioje pamatysite likutį.

Jei sąrašas didelis, pasinaudokite paieška arba filtravimo parinktimi, kad greitai rastumėte konkretų produktą.

12. Kaip išrašyti sąskaitą faktūrą per Paysera POS?

  1. Kairėje pusėje esančiame meniu pasirinkite skiltį Užsakymai.
  2. Paspaudę pasirinktą užsakymą pasirinkite Mokėtojo adresas ir užpildykite norimus laukus bei išsaugokite pakeitimus.
  3. Tuomet spauskite Generuoti SF.
  4. Po išrašymo galite peržiūrėti sąskaitą faktūrą ir, jei reikia, ją atsispausdinti arba išsiųsti klientui el. paštu.

13. Kas įrengia kasą? Ar galima ją gauti į visus miestus?

Kasa yra virtuali ir pasiekiama per naršyklę. Tai sprendimas be daugybės laidų ir plombų, todėl virtualiai kasai specialaus įrengimo nereikia. Prisijungimo prie savitarnos pos.paysera.com duomenis klientui siunčiame el. paštu, o mokėjimo kortelių terminalą (irgi turintį naršyklę) kartu su specialiu lipduku atpažinimui tiekėjas pristatys per kurjerius tiesiai į kliento pageidaujamą prekybos tašką.

14. Ar reikės pildyti kasos žurnalą?

Ne, kasos žurnalo pildyti nereikės.  Tai moderni kasos sistema, kuri yra integruota su VMI ir i.EKA virtualiu fiskalizacijos posistemiu ir visi duomenys yra perduodami automatiškai.

15. Ar reikia specifinės įrangos?

Ne, užtenka, kad yra įrenginyje yra naršyklė (Google Chrome, Internet Explorer – Edge, Safari, Mozilla FireFox ir pan.);

16. Kokio plano mums reikės?

Pirmą mėnesį klientams visada duodame pilną, išplėstinį, planą nemokamai, kad tiek klientas, tiek mes suprastume kliento poreikį.

Apie Paysera POS paslaugų planus – bazinį, standartinį ar išplėstinį paskaityti plačiau galite čia: https://www.paysera.lt/v2/lt-LT/atsiskaitymai-fizinese-parduotuvese
 

17. Ar mano klientai galės atsiskaityti grynais pinigais?

Taip, kortelių terminalas veikia kaip kvitų spausdintuvas, todėl pasirinkus virtualioje kasoje atsiskaitymą grynais, tiesiog atspausdins kvitą klientui, o Jūs paimsite grynus pinigus.

18. Kada klientų lėšas gausiu į savo sąskaitą?

Surinkti mokėjimai įskaitomi į Paslaugos gavėjo nurodytą Paysera sąskaitą po 2 darbo dienų nuo mokėjimo momento.

19. Ar galima įsigyti tik Paysera POS kasą be kortelių terminalo arba terminalą be kasos?

Šiuo metu Paysera POS kasos sistemai veikti su visais integruotais funkcionalumais reikalingas mokėjimo kortelių terminalas, leidžiantis priimti atsiskaitymus kortelėmis ir grynaisiais bei leidžiantis atspausdinanti fiskalinę operaciją patvirtinantį kvitą. 

Mokėjimo kortelių terminalą be Paysera POS kasos sistemos galite įsigyti tiesiogiai iš terminalų tiekėjų. Tačiau vien tik terminalas neatstos kasos sistemos, kuri privaloma beveik kiekvienam verslui, priimančiam atsiskaitymus kortele.

20. Ar siūlote prekių skenerius / skaitytuvus?

Mes prekių skenerių neparduodame, tačiau mūsų sprendimas gali būti naudojamas prekių krepšeliui surinkti naudojant jūsų pasirinktą prekių skenerį. Nenorime savo klientų įpareigoti naudoti vieną specializuotą įrangą, todėl paliekame galimybę jums pasirinkti pagal savo poreikius, taip sutaupant pinigų savo verslo vystymui.
 

21. Kokie žingsniai reikalingi VMI sistemoje prieš pradedant naudotis?

Prekybos adreso registracija:

  • Prisijunkite prie mano.vmi.lt
  • Įmonės duomenys > Struktūrinių padalinių duomenų tvarkymas
  • Pridėkite prekybos vietą jei reikia

Įgaliojimo priskyrimas i.EKA:

  • Prisijunkite į ieka.vmi.lt
  • Pasirinkite atstovaujamą mokesčių mokėtoją
  • i.EKA > Įgaliotos aptarnavimo įmonės > +Įgalioti naują
  • Įveskite „Paysera LT, UAB”
  • Priskirite teises: „Kvito duomenų peržiūra” ir „Kvito duomenų keitimas”

22. Kokios naršyklės palaiko POS sistemą?

Google Chrome, Internet Explorer/Edge, Safari, Mozilla Firefox. Reikalingos ne senesnės nei 3 mėnesių versijos.

23. Kaip pakeisti kasos atvaizdavimo tipą?

Kasos atvaizdavimo tipą galite pakeisti skiltyje Nustatymai → Atsiskaitymo priemonė → Atsiskaitymo priemonės išdėstymas.

24. Kaip pridėti logotipą ant kvitų?

Savo logotipą pridėti galite siltyje Administravimas > Sąskaitų nustatymai > Kvitai > Įkelti logotipą > Išsaugoti

 

25. Kaip pridėti logotipą kasos lange?

Jeigu kasoje norite pridėti logotipą, tai padaryti galima skiltyje Administravimas > Sistemos nustatymai > Logotipas > Įkelti > Išsaugoti